Bár lassan már éjfél, még mindig iszonyú meleg van, a háttérben megy a Frost/Nixon (van-e ennél jobb módja egy ilyen nagy sajtótörténeti jelentőségű esemény átadásának?), és mi megint elcsöpögtetünk egy kis statisztikát a látogatottságról. Csupa szigorúan bizalmas szakmai titok!
Fontos mutatója annak, hogy egy oldal (jelen esetben a KecskeNEWSás online felülete) mennyire tudja megtartani az olvasóit, és milyen arányban vonz be új látogatókat. A KecskeNEWSás Online látogatóinak 86,94 százaléka visszatérő, 13,06 százaléka pedig csak egyszer kattintott az oldalra. Ez nagyon jó aránynak számít: azt jelenti, hogy a szerkesztőség stabilan képes olyan tartalmat produkálni, amely számot tarthat az olvasók érdeklődésére.
Nagyon érdekelt minket az is, hogy mennyi a kecskeméti és a nem kecskeméti látogatók aránya: hány gyerek, mókus vagy tanár veszi a fáradságot, hogy telcsiről, tabletről, laptopról vagy a számtechterem valamelyik PC-jéről belekukkantson a KecskeNEWSásba, és milyen arányban olvassák a lapot a szülők, barátok, leendő és volt táborozók, és ezek barátai és ismerősei. Lehet ország és város szerinti bontást is kérni: ország szerintiben, érthető módon, a magyarországi látogatások foglalnak el előkelő helyet, de érkezett látogatás Szlovákiából, Ausztriából, Romániából, az USA-ból, az Egyesült Királyságból, Belgiumból, Németországból, Izraelből, Olaszországból, Hollandiából és Lengyelországból is. Ha ezt a listát összevetjük azzal, milyen országokból származnak a magyaros szekció diákjai, komoly átfedésekre bukkanhatunk.
Az alábbi térképen a megyék szerinti bontás látszik: minél sötétebb a zöld, annál több látogató érkezik onnan. A városok toplistáján Budapest vezet 575 látogatással, Kecskemét áll a második helyen 130-cal, a dobogó harmadik helyén pedig Debrecen található, 41 látogatással. (Nagyon erős idén a debreceni különítmény!)
További fontos információkkal, mint például hogy egy látogató hány percet tölt el az oldalon (a cikkek hosszát ugyanis érdemes az olvasók szokásaihoz igazítani), és körülbelül milyen gyakorisággal kattint a cikkek alatt vagy oldalt reklámozott más cikkekre holnap jelentkezünk.