KecskeNEWSás?

A PeopleTeam gyerektábor újságjának online felülete. Tudósítások, riportok, fotók, videók: a megújult szerkesztőség munkája.



Eheti újságíróink










PeopleTeam. Kecskemét. 2012-2013.

2012.07.24. 09:05 KN_2013

Dubito, ergo cogito, ergo sum

Címkék: vélemény filozófia töprengő descartes lászló lívia

Kételkedem, tehát vagyok – Descartes. Mindenki ismeri, mindenkinek a könyökén jön ki. De pontosan mit is jelent ez nekem?

gondolkodom.jpeg

Ő kételkedett a többiek és a saját létezésében, de mivel gondolkozott, lennie kellett. Ezzel bizonyította a saját és Isten létét is, ugyanis őt Isten teremtette. A fenti frázist azóta rengeteg mindenre rámondjuk, eredeti jelentésétől/fordításától akár egészen eltérő kontextusban is. Még vicc is született: „Cogito ergo sum – mondta a rendőr, és eltűnt.” Itt a gondolkodom, tehát vagyok jelentést használják.

Az embernek jó esetben van egy kis hangocska a fejében, és ezen a hangon elmélkedik. Nekem is van. Ha egyedül vagyok, gondolkozom. Néha előjönnek olyan emlékképek, amiket nem szeretnék még egyszer látni, ilyenkor maximális hangerőre tekerem a zenét, vagy sürgősen keresek valakit, aki beszél hozzám. Szerintem mindenkivel megesett már valami, aminek az emlékét a tudatának a legmélyebb kis bugyrába próbálja elrejteni. De ezek ellen semmit se lehet tenni, nem tudjuk odaláncolni vagy bezárni, néha feltörnek, és akkor nincs menekvés.

Ugyanez a helyzet a jó gondolatokkal. Megyek haza a HÉV-en egy elképesztően jó nap után, és ha valakivel összetalálkozik a tekintetem, akaratlanul is elmosolyodom. Ilyenkor általában hülyének néznek, de ez engem egyáltalán nem érdekel, mert boldog vagyok!

A legjobb időszak a gondolkodásra az elalvás előtti félálom. Ilyenkor nagy filozófusnak érzem magam, és ha van valaki a közelemben, elszórakoztatom őt az elmém furcsábbnál furcsább termékeivel. Ilyenkor dimenzióktól kezdve mindenről szó van.

László Lívia

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskenewsas.blog.hu/api/trackback/id/tr264673912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása