KecskeNEWSás?

A PeopleTeam gyerektábor újságjának online felülete. Tudósítások, riportok, fotók, videók: a megújult szerkesztőség munkája.



Eheti újságíróink










PeopleTeam. Kecskemét. 2012-2013.

2012.07.27. 23:15 KN_2013

Moszkvics slusszkulcs

Címkék: külföldiek riport magyartábor acsády áron magyra mint idegen nyelv

A magyar mint idegen nyelv szekció hivatalos leírása így szól a PT weboldalán: „A PEOPLE TEAM magyartábora alapvetően intenzív, beszédcentrikus együttlét, amely mindenkire külön-külön figyelmet fordít, de közösségként is megmozgatja az összes résztvevőt.” Kérdés, hogy ez mennyire hatékony. Csak annyit mondanék: volt olyan pillanat, amikor én is elgondolkodtam azon, hogy jövőre felfrissítsem-e anyanyelvi tudásomat!

kulfoldi.jpg

Az első órát a „kicsikkel” (kezdőkkel) töltöttem. Nagy meglepetésemre Ria egyből bedobta a mélyvízbe a három brit srácot. Memóriakártya gyümölcsök magyar nevével és képével… Én is beszálltam a játékba, eleinte hagytam is őket nyerni. A közepe felé végül ráébredtem, hogy nagyon elhúztak mellettem, de ekkor már hiába próbálkoztam. Csúnyán elvertek. A következő feladat: activitys mutogatás alapján kellett a tanulóknak beazonosítaniuk a sportágakat. A mutogatóknak sokszor rá kellett pillantaniuk a kiskonyha falára kiaggatott, segítő szándékú „lebernyegpapírokra”, de ettől függetlenül nagyon ügyesek voltak, azt is beszámítva, hogy ketten közülük a tábor elején még egy árva mukkot sem beszéltek magyarul. Ezután dominóztunk: az országok zászlajához párosítottuk az ott élő nemzetiség nevét. Negyvenöt perc elteltével el lettem küldve – tesztírás következett. Búcsúzóul még jeleztem: visszatérek!

A következő órán a „kicsik” össze lettek vonva a Nóri-féle haladókkal. A Spongyabobot néztük magyarul. Egy idő után egyesek szinte sírva könyörögtek az angol feliratért, s miután kiderült, hogy ez technikailag lehetetlen, elkezdtek amőbázni… Én persze élveztem a rossz poénokat, és elmondhatatlanul sajnáltam őket, amiért nem értették.

Az utolsó hatvan perc az udvaron zajlott. Elsősorban egy olyan játékkal, melynek az a lényege, hogy a középen álló embernek rá kell csapnia annak az egyénnek a fejére, akihez az előző szerencsésen megmenekült delikvens irányította. Továbbá szerepelt még a programban a papsapkázás is…

Végül meg kell említenem a kedvenc pillanatomat az egész délelőttről. Nehéz elképzelni, de hihetetlenül cuki volt az, amikor Hanna, a német lány megpróbálta elmondani ezt a nyelvtörőt: Luxus moszkvics kisbusz slusszkulcs…

Acsády Áron

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskenewsas.blog.hu/api/trackback/id/tr344682819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása