KecskeNEWSás?

A PeopleTeam gyerektábor újságjának online felülete. Tudósítások, riportok, fotók, videók: a megújult szerkesztőség munkája.



Eheti újságíróink










PeopleTeam. Kecskemét. 2012-2013.

2012.07.17. 13:49 KN_2013

A zsenialitás ingoványos talaján

Címkék: vélemény rólunk újságírás people team lászló lívia peopleteam

Vajon milyen lehet úgy nézni a többi emberre, hogy tudod: okosabb vagy náluk? Felsőbbrendűnek érzed magad, vagy inkább szociálisan kitaszítottnak?

LL_zsenikep.jpeg

Először is: ki a zseni? Aki többet tud, mint a többiek? Nem, mert magolni mindenki tud. Talán, aki más. Igen, ez lesz az: a zsenik nem átlagosak. Ezzel tudom, hogy nem mondtam újat, de én mégis ezen a szálon indulnék tovább. Megnéztem a Mensa honlapján, hogy pontosan mi a zseni definíciója. Ezek szerint az, akinek 140 felett van az IQ-ja, azaz az intelligenciahányadosa, már zseninek számít. A Mensa egy olyan szervezet, ami az ebből a szempontból kimagasló embereket gyűjti egy helyre.

Most én is ki akartam tölteni egy IQ-tesztet, hogy megnézzem, mennyire vagyok okos, de mivel mindegyikért fizetni kellett, úgy döntöttem, inkább nem csinálok... (Okos vagy, Livus, ne aggódj! – a szerk.)

Amúgy, szerintem, ha valakinek magas az IQ-ja, azzal sokkal kevésbé tud érvényesülni a társadalomban, mint az átlagos emberek. Van egy családi barátunk, aki Mensa-tag, és több mint 34 éve munkanélküli. Sajnálatos módon ugyanis a magas intelligencia nem eredményez magas EQ-t (az érzelmi intelligencia mérőszáma).

Vegyük például a kedves Albert Einstein urat. Ő egyértelműen zseni volt, átlag feletti intelligenciával, de nem tudott beilleszkedni az átlagos emberek közé. A The Big Bang Theoryban erre egy nagyon jó paródiát láthatunk Sheldon Cooper figurájában. Ő ugyanis egy elméleti fizikus, aki 187-es IQ-val rendelkezik, mégsem érti a viccet, az iróniát és a gúnyt. Barátai ilyen esetekben felmutatnak neki egy szarkazmus táblát, ugyanis az ő EQ-ja (is) kifejezetten alacsony.

László Lívia

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskenewsas.blog.hu/api/trackback/id/tr204661797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása