KecskeNEWSás?

A PeopleTeam gyerektábor újságjának online felülete. Tudósítások, riportok, fotók, videók: a megújult szerkesztőség munkája.



Eheti újságíróink










PeopleTeam. Kecskemét. 2012-2013.

2012.07.04. 17:00 KN_2013

Heringparti, víziszörnyek, lélektiprás – A kecskeméti strand

Címkék: programok nyár kecskemét strand kánikula nagy dorottya tábori élet

Ebben a kánikulában hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy kritikus szemmel tekintsünk az oltalmat adó strandokra, pedig az elvárásainkból nem kellene engedni. Vegyük hát nagyító alá a táborozók egyetlen hűsölési lehetőségét. Te mennyire vagy elégedett a kecskeméti pancsoldával?

strand_tavalyi.jpg 

A kánikula ellen 10-ből 9 orvos a strandolást ajánlja. Tekintettel a trópusi viszonyokra, a délutáni órákban megfogadtuk a tanácsot, és izzasztó buszúton zarándokoltunk keresztül a városon egy kis hűsölésért. Az új esztendőben most először volt lehetőségem belevetni magam ezeknek a nyári oázisoknak a világába, így kapva kaptam az alkalmon, és 2 órába tömörítve leteszteltem a kecskeméti strandot.

Annak ellenére, hogy három turnust is indított a vezetőség, a buszos heringparti elháríthatatlannak bizonyult. Ennek köszönhetően a medence zsúfoltsága senkit sem tudott visszatartani attól, hogy a hűs kékségbe vesse magát. A kezdeti eufória után persze elkerülhetetlenül megjelenik a strandok árnyoldala is. Hamar tapasztalja az ember, hogy körültekintőnek kell lenni a kakasviadalok, vízipisztoly-sugarak és karúszós víziszörnyek világában.

Miután a testhőmérsékletem már csak alulról súrolta a forráspontot, úszásra adtam a fejem, és átmásztam a hideg vízbe. A fiatalok energiájától zsibongó vizesblokkok mellett ez a medence a nagymamámra emlékeztetett, de élénken csobbantam be a cammogva úszkáló bérletes urak és hölgyek közé. Kezdeti lelkesedésem és annál csekélyebb kitartásom hat hosszra volt elegendő, de ha bárki kérdezi, örömmel fogom a félbemaradt edzést a peremről ugráló gyerekekre.

Ezután következett a várva várt program, a strandbüfé felkeresése, ami csakhamar napom mélypontjává avanzsált. Lehet, hogy nekem voltak túl nagy elvárásaim a kecskeméti strandbódék irányában, amikor arra számítottam, hogy a sajtos-tejfölös lángosuk közvetítésével végre egy kis Balatont fogok érezni a számban, de az elém tett étel felért egy lángos lélektiprásával. Kicsi volt, szomorú, üres és hideg. Rápillantottam a sajttal és tejföllel meglöttyintett képére, és inkább sajnálat fogott el, mint éhség.

Hogy visszaálljon az előzőleg megcsonkított komfortérzetem, a maradék időt napozással töltöttem, és alkalmam nyílt egy kicsit belemerülni a hely atmoszférájába. A tarka öltözőbódék nyikorgása, a halk zsivaj, a papucscsattogás, a műanyag csúszda és a suhanós fürdőnadrágok találkozásának jellegzetes hangja (a strandzaj) megadták végre azt a hangulatot, amire vágytam. Háborítatlan fél órát volt alkalmam eltölteni a törölközőm oltalmában, hogy aztán az elégedett táborozókkal térjek vissza a táborba.

Nagy Dorottya

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskenewsas.blog.hu/api/trackback/id/tr294629283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása