KecskeNEWSás?

A PeopleTeam gyerektábor újságjának online felülete. Tudósítások, riportok, fotók, videók: a megújult szerkesztőség munkája.



Eheti újságíróink










PeopleTeam. Kecskemét. 2012-2013.

2013.07.24. 12:41 KN_2013

Taka-taka

Címkék: programok rólunk kecskemét újságírás taka people team kecskenewsás tábori élet peopleteam újságíró tábor kn 2013 kádár bence

Biztos vagyok benne, hogy mindenki hallott már a takáról. Van akinek a tavalyi tábordal (Taka-Taka) jut eszébe, van akinek pedig a People Team hivatalos pénze. Én most az utóbbi eredetének jártam utána.

taka.jpg

A nyomozást azzal kezdtem, hogy segítségül hívtam az internetet (Google a barátod!). Találtam egy Wikipédia oldalt mégpedig Banglades hivatalos pénzneméről a taka-ról. Megnéztem, hogy milyen címletek vannak és kiderült: a bankjegyek színének kivételével minden stimmel! Ekkor már biztos voltam, hogy nem itt találták ki a pénznemet, hanem valaki behozta a táborba. Már csak azt nem tudtam, hogy ki.

Ater felvilágosított arról, hogy az illetőt Tatyinak hívják, polgári nevén Tóvölgyi Saroltának. Tatyi idén kilencedik éve tagja a PéTének, és mint kiderült, imád utazni. Kilenc évvel ezelőtt 1 hónapig Indiában volt és akörül, vagyis Bangladest is meglátogatta. Amikor hazajött éppen kezdődött a People Team és ő javasolta, hogy legyen Taka a hivatalos 'fizetőeszköz'. De miután kikérdeztem Tatyit, jött egy sms.

„Nem Tatyi, hanem Szilvi találta ki a takát, Bence! Bocs. Ater”. Kicsit meglepődtem, hiszen Tatyi teljesen komolyan mesélte el a történetet, nem úgy tűnt, mintha csak szórakozna. Kiderült, a sztorinak 2 verziója van.

A második az, hogy ugyanabban az évben mikor a Tatyi elutazott, a People Team vezetősége úgy érezte szükség van előre nyomott, nem fénymásolt, hivatalos pénzre. Elkezdték nézni különböző országok fizetőeszközeit és a BDT kódjelűt találták.

Szilvi szerint a 2 esemény párhuzamosan zajlott, mindez 2005 nyarán. Ja, és ha be szeretnétek váltani a takát a mókusoknál: 1000 bangladesi taka 2878 magyar forintot ér, tessék nyaggatni őket érte!

Kádár Bence

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskenewsas.blog.hu/api/trackback/id/tr635422834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása