KecskeNEWSás?

A PeopleTeam gyerektábor újságjának online felülete. Tudósítások, riportok, fotók, videók: a megújult szerkesztőség munkája.



Eheti újságíróink










PeopleTeam. Kecskemét. 2012-2013.

2013.07.23. 15:41 KN_2013

Az egyetlen informatikus lány

Címkék: tech interjú rólunk informatika kecskemét újságírás lányok fiúk számtech people team kecskenewsás tábori élet peopleteam kn 2013 szűcs zsolt

Nem megszokott a lányok jelentkezése az informatika szekcióra. Szalai Szandit viszont ez nem érdekli, ő teljesen jól érzi magát a sok fiú között. Az informatika nagyon fontos része az életének, és a többi lányt is arra biztatja, hogy jelentkezzenek bátran!

szandi.jpg

Te vagy az egyetlen lány, aki számítástechnikára jelentkezett idén. Bemutatkoznál pár szóban nekünk?

Szalai Szandra vagyok, tizenhat éves, Mélykútról jöttem. Mélykút egy kis város Bács-Kiskun megyében, Baja mellett.

Mióta jársz PT-be? Eddig milyen szekciókat próbáltál ki?

Idén ötödik éve járok ide táborba, és több szekciót is kipróbáltam már. Eddig voltam médián és fotózáson, idén pedig úgy döntöttem, ideje kipróbálni valami mást is.

Ha jól értem, idén vagy először informatikán?

Igen, ez az első. Azért döntöttem így, mert nagyon érdekel a számítástechnika, szerettem volna vele itt a táborban is többet foglalkozni, valami új dolgot tanulni és kipróbálni.

Mikor jelentkeztél? Gondolom azt tudtad, hogy informatikán a többség fiú és nem lány. Ez nem zavart téged? Vagy esetleg számítottál rá, hogy lesznek lányok is?

Igen, tudtam, hogy ez a szekció a lányok körében nem igen népszerű, de reménykedtem legalább egy-két lány társaságában. De így, egyedüliként sem érzem kellemetlennek, hogy az informatikát választottam.

Milyen érzések kavarogtak benned első nap? Hogyan fogadtak a fiúk?

Nagyon fura érzés volt, mert ugye nem megszokott, hogy lányok jelentkeznek ide. Mindenki csodálkozott, de azt hiszem főleg a tanárok. Második napra már ez a meglepődöttség elhalványult, és megszokták, hogy itt vagyok.

A programok és feladatok neked ugyanazok, mint a fiúknak, vagy esetleg valamiféle különleges bánásmódban részesülsz? Az informatikán belül mi az, ami a legjobban érdekel?

Nem, egyáltalán nem, teljesen ugyanazokat a dolgokat csinálom, mint mindenki más. A programozás az, ami a legjobban vonz.

Úgy érzem az informatika az életed fontos részét képezi, a sulid is ilyen beállítottságú?

A gimiben alapvetően matektagozatos vagyok. Igen, tanulok informatikát, aminek nagyon örülök. Jó, hogy az iskolámban és otthon is tudok azzal foglalkozni, amit szeretek.

A későbbiekben valamilyen informatikával kapcsolatos munkát szeretnél végezni? Szerinted előny, vagy hátrány nőnek lenni egy ilyen szakmában?

Igen, suli után programozást szeretnék tanulni, majd programozóként elhelyezkedni. Ez az a terület ami igazán érdekel, és szívesen foglalkoznék vele. Szerintem a XXI. században nincs sok hátránya, viszont még mindig túlnyomórészt férfiak érvényesülnek az informatikában.

Szűcs Zsolt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskenewsas.blog.hu/api/trackback/id/tr825421635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása